jorvikdream

Alla inlägg under januari 2014

Hejsan! :D

Som ni kanske läst i förra inlägget så fick ju jag ett

samtal från min moster Elizabeth att jag skulle börja

rida in mitt 'föl' Angelkiss.

Eller ja...

Föl är hon ju inte direkt längre....

____________________________________________________________


När jag lagt på så skyndade jag mig ner till Steves för att fråga om sjuts hem.

Han sa såklart ja, så mycket som jag hjälpt honom på gården!

Direkt när jag kom hem så skyndade jag mig in i stallet för att titta till mitt 'lilla föl'.

Hum....

Visst! Jag trodde att hon skulle bli stor!

Men inte SÅÅÅ stor!


   


Min lilla ängel har blivit en stor 'Bamse-björn' till häst.

Haha, men söt... Det är ingen fråga!

Hon är fantastiskt vacker.

Långa ben, lång lockig man och åhh!


Jag gick in till henne för att säga hej,

samt för att sköta om henne.

Skötseln är hon redan van vid och hon kändes lungn.

Så jag försökte sitta upp.

Jag tvekade lite men jaja,

hon känner ju mig.

Så jag satt upp.

Vilket kanske inte var det bästa jag gjort...


     

Hon rusade ut ur boxen, stegrade och bockade om och om igen!

Jag visste inte bättre än att hålla mig kvar och ta tag i manen!

Så där satt jag.

Livrädd för att bli avkastad av mitt fina sto!

...

...

...


Efter att hållt på i ungefär 15 min så lungnade hon sig och jag satt av!

_________________________________________________________________________


En fortsättning på vår träning kommer snart!

Så håll ut!


XoXo Steph! <3

Hejsan! :D

Eftersom att veckans träning med Fire blev inställd

så tänkte jag ta det nu ist ;D

( Sry för dålig bloggning :I )

_______________________________________________________________________________


Jag och Fire red upp mot Hollow Woods för träning.

Om Fireblaze ska bli ngn champion så måste jag träna stenhårt!


 

Vi tog det i ganska lungt tempo.

När vi ridit upp en bit i skogen så mötte vi Sophie.


 

Hon undrade om jag inte tyckte att det var dags att pröva Valedale-banan

med Fireblaze.

Jag tänkte efter en liten stund innan jag svarade ett tveksamt 'ja'.


  

Vi tog det ganska lungt i början,

men efter ett tag så kände jag att hon var redo för

att få sträcka ut ordentligt.

Vi galopperade förbi buskar och träd.

Vinden piskade mig i ansiktet och min ögon tårades.

Pust.

Efter en stund var vi äntligen i mål och Fireblaze värkade stolt.

Det var jag med.


Vi fortsatte sedan våran lilla skogstur genom Hollow Woods och bort mot SGB.

Sedan fick jag ett samtal från Elizabeth angående mitt föl där hemma.

Jag berättade för henne att hon vuxit till sig och min moster tyckte att jag absolut skulle försöka rida henne.

____________________________________________________________________________________________________


Kommer snart att lägga upp mer om fölet och hur vår träning går.

Hoppas ni gillade inlägget! :D

Och glöm inte.....

 

Mwihiii ^^


XoXo Steph! :D <3




Hej alla bloggläsare!

Förllåt för dålig bloggning, nu när skolan har börjat har jag varit mycket med kompisar osv så har int haft tid att blogga men det ska det bli ändring på! :)

Det kommer upp en fortsättning på "hur jag hittade Ville" på lördag elr söndag så håll ut! xD


Ha det bra 


//Ellen ♥.

Hej alla läsare!

Ledsen för dålig bloggning från båda hållen idag...

Jag är hos en kompis på 'fest'.

Kmr fler inlägg imorrn :)


Natti <3


 

Arkivbild



 

Äääääntliiiiiigeeeeen kan man ha T-SHIIIIIIIIIIIIIIIRT!!!! 8D


// Steph 8D

Idag var det dressyr som stod på schemat! :D

Från början hade jag tänkt att ta med Dreamstar till

ridhuset men det blev ändrade planer då transporten inte kom...


Jag gick dyster från stallet md tunga steg efter samtalet med chaufören.

Ingen träng!!? Idag igen?

Elizabeth hade tydligen märkt att jag var lite deppig...


- Men lilla gumman! Vad har hänt? utbrast hon

- Åhh, hej moster. Ärsch, egentligen ingenting men det är så att

transporten som skulle ta mig och Dream till ridhuset kom aldrig,

så vi får väl hoppa dagens pass idag med antar jag.


Elizabeth såg bekymrat på mig.

Plötsligt sken hennes ansikte upp i ett stort och glatt leende.


- Men du Stephanie! Varför inte prova den gamla paddocken uppe i bergen?

Den kanske är lite sliten men det är nästan igen där så du och Dreamstar får träna ostört!

Låter inte det som en bra idé?

- Åhh! Tack så mycket Elizabeth!! Sa jag och skyndade tillbaka till stallet


Jag sadlade Dream så fort jag kunde och bytte om till mina dressyr-kläder.

Jag hoppade upp i sadeln och skänklade på min häst.

Vi galopperade fram genom den tysta skogen.

Efter en så där 5 minuter så skymtade jag ett staket uppe på en 'klippa'.

Jag red genst upp för den lilla stigen...

Och där var den!!

En fin, lagom stor paddock perfekt för träning.

Dessutom så var den alldeles tom!


Jag skrittade in genom öppningen.


 


Dreamstar kändes ivrig att få börja vår träning så vi började direkt.

Jag lät honom trava en bit och så gjorde vi några volter,

för att han skulle lyssna mer på mina 'rörelser'.


 


Jag fortsatte med volter i trav tills jag kom till andra sidan paddocken,

väl där skänklade jag på honom i kort galopp in mot mitten.


 


Vi red genom paddocken och jag lyssnade på fåglarnas kvitter.

Det var helt underbart.


Vi fortsatte att rida olika vägar och växla lite mellan gångarterna,

ända tills jag styrde honom mot mitten igen och gjorde halt.


 


Vi avslutade med skritt hela vägen hem.


XoXo Steph ;D




Ahahah!!

Har inte hunnit mer idag än att göra klart uppragen

som kom på Onsdagsuppdateringen idag!! xD

Blev HELT uppslukad av de!

Men som tur var så glöme jag nt att fota, hehe ;)


Dock så hann jag nt träna Fireblaze ngt, som jag hade tänkt.

Men ajaa....


( Orkar inte skriva till alla bilder, hehe )


3...2....1... BILDBOMB!!!! PANG!!!! 8D


               


______________________________________________________________________________

Btw, förlåt för dålig bloggninng från mitt håll idag :I

Men hängde med en kompis hem efter skolan och ja...

Det var ju först dagen idag! Whohoooo!! :D


XoXo Steph <3 :D

Lär känna invånarna i Skördebygden!

Hejsan allihopa!

Nu är julen på Jorvik över för den här gången, visst har det varit en härlig tid?

Snön har töat bort, de vackra blomklädda fälten syns åter igen och nya äventyr väntar!

Nya uppdrag:
- Visst har ni varit nyfikna på att lära känna invånarna i Skördebygden lite bättre? Rid och prata med Jill i Jarlaheim, mystiska saker sker i Skördebygden och hon har något spännande att berätta. Vill du hjälpa till och reda ut mysteriet? 

För att kunna göra uppdragen måste du ha träffat stadsvakten Gavin tidigare.

Prata med Jill!
Kan du hjälpa Jill lösa mysteriet?

Nya kläder:
- En helt ny supersnygg modell av ridstövlar har kommit till skoaffären i Jarlaheim. Rid dit och kolla in dem! Dessa snygga dojor finns i flera olika färger.

Vänliga hälsningar,
Star Stable-gänget

 

//Ellen 

Presentation


Denna blogg ägs av Stephanie Darklee och Ellen Eveningmountain! :D
Enjoy! =3

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Vad gillar du mest att läsa om/ se på bloggen?
 Redegeringar
 Outfits & kläder
 Berättelser
 Träningspass
 Bloggarnas åsikter

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards