jorvikdream

Direktlänk till inlägg 24 januari 2014

Vildt dressyrpass med Sunny

Hej alla bloggläsare!

Här kommer dressyr passet med mig och Sunny. :)

//Ellen ♥.♥

_______________________________________________________________________________________________________

Solen sken.

Jag och Sunny var ute på en eftermiddagsritt i Silvergladebyn

 

Plötsligt så ringde min mobil.

Jag tog upp mobilen och kollade på displayen, det var min farbror Steve som äger gården "Steves gård."

Steve: Hej Ellen!

Jag: Hej Steve!

Steve: Jag kan tyvärr inte vara med på dressyrpasset idag med Sunny, jag lovade Rådsmannen en viktig sak.

Jag: Jaha..ok, synd men är dressyrpasset inställt då?

Steve: Nja, om du vill så kan du ändå ha dressyrpasset fast utan mig. Sunny var till en början ganska busig och

ängslig av sig men jag tycker att ni två hsr gjort stora framsteg.

Jag: Ja, Sunny är otroligt busig av sig.

Tack för att du tycker att vi gjort framsteg men jag vet inte vad som kommer hände på dressyrträmingen om inte du är med...

Steve: Jag lovar dig Ellen, allt kommer att gå bra.

Ellen: Ja, jag hoppas det.

Sen så la jag på mobilen.

Jag gick in i mitt hus och bytte om till dressyrkläderna.

 

Samtidigt så försökte jag intala mig själv att allt kommer gå bra.

Anledningen till varför jag är så ängslig är för att Sunnys ägare sålde henne pågrund av att ägaren hade blivit avkastad en gång när ägaren tränade dressyr. Ägaren hade brytit en arm och ett ben.

Ägaren sa till mig att det var inte första gången det hade hänt på ett dressyrpass med Sunny.

Ägaren frågade mig även för säkerhetsskull om jag verkligen ville ha Sunny.

Jag tittade in i sunnys stora bruna ögon.

Jag hade bestämt mig, hon skulle bli min, hur stora riskerna än var.

 

Det är anledningen till varför jag är rädd.

Men man måste försöka..

Jag satt upp på Sunny och red henne mot ridhuset i full galopp.

Väl framme i ridhuset så började jag med att skritta runt ett varv som uppvärmning.

   

Till en början så gick det bra, men efter efter ett litet tag så kände jag att hon hade blivit en aning okoncentrerad.

"Bra gumman." sa jag och klappade henne på halsen för att uppmuntra henne till att fortsätta.

Plötsligt så hörde jag Techno skälla utanför.

Det fick verkligen fart på Sunny!

Hon galopperade i racerfart och gjorde bockspårng, stegrade som en galning osv..  

Tillslut så lyckades jag sakta av henne.

Men det kunde ha gått riktigt illa, som ni ser på bilden nedanför så var det vekligen nääära ögat att vi krockade in i väggen.

   

Men som sagt, som tur är så blev ingen skadad.

Efter detta händelsefulla ridpass så lät jag Sunny vila i boxen och så fikade jag med mina vänner Jasmine & Johanna.

 

The end.. :)

//Ellen ♥.

 






 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Jaa, det är sjuuukt länge sen jag blogga men tappade helt enkelt lusten för allt. Jag började tröttna på att bloggs OCH på att köra SSO!  Trodde aldrig jag skulle sluta spela men nu är det som det är. Jag kan säga att jag har mer tid för mi...

Hej kära bloggläsare! Tusen gånger förlåt för att bloggen varit helt off, jag (Ellen) har haft fullt upp och inte alls varit sugen eller haft tid för att blogga. Jag vet inte hur det är med Steph men jag kommer förmodligen inte blogga på denna bl...

Alla hjärtans dag uppdatering på sso! Trodde nog att det skulle bli det, det är ju trots allt Alla hjärtans dag irl på fredag. :)Hoppas de snart är klara med uppdateringen! :D //Ellen  ___________________________________________________________...

Haha, jag och min kompis irl körde SSO idag! Hon och jag var visst på helt olika servrar så jag loggade in på en av mina andra användare ;) Då var vi helt plötsligt på samma server och kunde se varann. Jag visade henne runt och vi red till ML...

Hejsan! c8 Förlåt för dålig bloggning, har haft mycket prov denna vecka. Hästön har kommit omg! :D Kmr ett senare inlägg om vad jag tycker om de nya funktionerna!Om globala chatten och säg chatten är ändrad!Nu mera så kan man bara se globala ch...

Presentation


Denna blogg ägs av Stephanie Darklee och Ellen Eveningmountain! :D
Enjoy! =3

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Vad gillar du mest att läsa om/ se på bloggen?
 Redegeringar
 Outfits & kläder
 Berättelser
 Träningspass
 Bloggarnas åsikter

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards