jorvikdream

Direktlänk till inlägg 7 januari 2014

Fireblaze!!! Min älskling!! :D <3

För några dagar sen så skrev ju

jag ett inlägg om fölet Angelkiss!

Ängelns mamma heter Fireblaze och är

ett Danskt vamblod sto på 5,5 år :D

Hon har under sitt föls uppväxt fått stå

inne för att fölet ska känna sig tryggt!

Men nu idag tog jag beslutet att rida henne

efter alla dessa månader jag väntat!! :D

Så jag tog ut henne på stallplanen, sadlade henne och satt upp! <3


 

Hon var jättepigg och var inte alls som det sto jag tagit hand om i så många år!

Hon var 'tittig' och studsade fram, försökte att ta tyglarna och bara slet och drog.

Det var inte särsilt kul att sitta där på min häst som jag längtat efter så länge,

när hon betädde sig såhär!


När jag växlat mellan skritt och trav ett tag så bestämmde jag mig för att testa en galopp.

Jag kortade tyglarna och skänklade på henne.

I början så lyssnade hon inte alls på mig. 

Hon ville ta egna vägar och gjorde flera försök

att kasta av mig!

Men tillslut fick jag fason på henne och vi galopperade lungt genom Hollow Woods!


 


Vi kom allt närmare Steves Gård och jag bestämmde mig för att skritta av henne där.

När vi väl var framme så hejade jag på min farbror Steve och fortsatte sedan mot paddocken.

Väl där innanför staketet skötte hon sig exemplariskt!

Hon travade med fina steg och skritten var också bra!

Efter några varv i paddocken fick jag beröm av Steve som sedan sjutsade oss hem med transporten :)


Det blev ett lyckat ridpass ändå tkr jag :)

Hoppas bara att Fireblaze blir den hon var en gång i tiden snart!


XoXo Steph <3


Ps. Tack för 18 unika igår!! :D <3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Jaa, det är sjuuukt länge sen jag blogga men tappade helt enkelt lusten för allt. Jag började tröttna på att bloggs OCH på att köra SSO!  Trodde aldrig jag skulle sluta spela men nu är det som det är. Jag kan säga att jag har mer tid för mi...

Hej kära bloggläsare! Tusen gånger förlåt för att bloggen varit helt off, jag (Ellen) har haft fullt upp och inte alls varit sugen eller haft tid för att blogga. Jag vet inte hur det är med Steph men jag kommer förmodligen inte blogga på denna bl...

Alla hjärtans dag uppdatering på sso! Trodde nog att det skulle bli det, det är ju trots allt Alla hjärtans dag irl på fredag. :)Hoppas de snart är klara med uppdateringen! :D //Ellen  ___________________________________________________________...

Haha, jag och min kompis irl körde SSO idag! Hon och jag var visst på helt olika servrar så jag loggade in på en av mina andra användare ;) Då var vi helt plötsligt på samma server och kunde se varann. Jag visade henne runt och vi red till ML...

Hejsan! c8 Förlåt för dålig bloggning, har haft mycket prov denna vecka. Hästön har kommit omg! :D Kmr ett senare inlägg om vad jag tycker om de nya funktionerna!Om globala chatten och säg chatten är ändrad!Nu mera så kan man bara se globala ch...

Presentation


Denna blogg ägs av Stephanie Darklee och Ellen Eveningmountain! :D
Enjoy! =3

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Vad gillar du mest att läsa om/ se på bloggen?
 Redegeringar
 Outfits & kläder
 Berättelser
 Träningspass
 Bloggarnas åsikter

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards